Και όμως, μπορεί. Γιατί, ένα λογότυπο που έχει στόχο να εμπνεύσει και να προσκαλέσει σε συμμετοχή για μία πόλη χωρίς απορρίμματα δεν θα μπορούσε να κοινό. Ένα λογότυπο που αφορά στη βιωσιμότητα, θα πρέπει το ίδιο πρώτα να αποπνέει τις αρχές της βιωσιμότητας.

Σχεδιάσαμε λοιπόν ένα νέο λογότυπο,  ειδικά για το πρόγραμμα Zero Waste Cities, που ξεκινάει από την πόλη της Θεσσαλονίκης που να αντανακλά την πίστη μας στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και την αφοσίωσή μας να κάνουμε πράξη το όραμά μας για ανθρώπινες πόλεις, με μηδενικά απορρίμματα και μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που εμείς οι ίδιοι προκαλούμε.

O Kωνσταντίνος Σταματόπουλος, Head of Digital Design της εταιρείας Ogilvy, που εμπνεύστηκε και σχεδίασε το νέο λογότυπο, λέει σχετικά: «Το λογότυπο δεν είναι απλώς το αποτέλεσμα μίας αισθητικής επιλογής αλλά μιας προσπάθειας να είναι και αυτό μέρος της φιλοσοφίας του προγράμματος “Zero Waste Cities» και να επιβαρύνει το περιβάλλον όσο το δυνατόν λιγότερο. »

Στο νέο λογότυπο χρησιμοποιούνται δύο ειδών γραμματοσειρές· η γραμματοσειρά «Ryman Eco», μία ελεύθερη γραμματοσειρά που είναι σχεδιασμένη να καταναλώνει λιγότερους πόρους, δηλαδή μελάνι, και κατ’ επέκταση λιγότερη ενέργεια. Λόγω της ίδιας φιλοσοφίας, χρησιμοποιήσαμε αναλλοίωτο το «0» της συγκεκριμένης γραμματοσειράς ώστε να αποφύγουμε την επιπλέον κατανάλωση για ό, τι δεν είναι απολύτως απαραίτητο.

Από την άλλη πλευρά, το σχήμα και τα ατελή άκρα του, από μόνα τους παραπέμπουν στις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Η δεύτερη γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται στη φράση  «Zero Waste Cities», είναι Century Gothic, μία γραμματοσειρά που επίσης απαιτεί κατά μέσο όρο 30% λιγότερο μελάνι στην εκτύπωση.

Οι εφαρμογές του λογοτύπου στα υλικά επικοινωνίας θέλουν να καταδείξουν ότι οι αρχές της κυκλικής οικονομίας μπορούν να εφαρμοστούν σε όλα τα στάδια της έντυπης επικοινωνίας, αλλά και σε όλα τα στάδια της ζωής, στην εργασία, στο σπίτι, στη διασκέδασή μας, στην καθημερινότητά μας. Βάσει αυτών των αρχών, αποφασίσαμε να μην ορίσουμε ένα συγκεκριμένο χρώμα για το λογότυπο αλλά να χρησιμοποιούμε κάθε φορά, σε κάθε εκτύπωση, το μελάνι που θα έχει το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. Η ίδια zero waste φιλοσοφία μπορεί να αποτυπωθεί και στα επαναχρησιμοποιούμενα έντυπα υλικά της   επικοινωνίας μας.

Έτσι, ακόμα και η εφαρμογή του συγκεκριμένου λογότυπου αντανακλά τη βασική αρχή της κυκλικής οικονομίας. Όλα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και να γίνουν κάτι άλλο! Επιπλέον, βρίσκεται σε πλήρη αρμονία  με το παγκόσμιο μας όραμα, για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα, το οποίο ξεκινάει πρώτα από τη μείωση του δικού μας περιβαλλοντικού αποτυπώματος που προκαλείται από τη δική μας δραστηριότητα,  από το Α μέχρι το Ω.

Επιλέξαμε τη Θεσσαλονίκη ως την πόλη-πιλότο με σκοπό να συμβάλλουμε, ώστε σύντομα να καταστεί η πρώτη στην Ελλάδα «Πόλη Χωρίς Απορρίμματα». Θέλουμε σε αυτήν την προσπάθεια να σας έχουμε όλους και όλες μαζί μας!