Φέτος είναι μία ιδιαίτερη χρονιά για την εταιρεία μας στην Ελλάδα, καθώς συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής. Από το 2016, η Λίλιαν Νεκταρίου, Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα κλήθηκε να κάνει πράξη και στη χώρα μας τη νέα παγκόσμια στρατηγική της Coca-Cola − μια προσέγγιση που βάζει τις εταιρείες στο ίδιο πλευρό με τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούνται, εστιάζοντας στις συνέργειες και στον σεβασμό προς το περιβάλλον, μέσω της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας.

Λίλιαν, πώς μεταφράζεις το όραμα της Coca-Cola να μετατραπεί σε «Τotal Beverage Company», δηλαδή σε έναν όμιλο που δραστηριοποιείται στην παραγωγή αναψυκτικών και ροφημάτων που καλύπτουν τις ανάγκες του καταναλωτή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας;

Η Coca-Cola εδώ και 133 χρόνια στηρίζεται στο να αφουγκράζεται τις ανάγκες του καταναλωτή και να απαντά σ’ αυτές με τα προϊόντα της. Έτσι και τώρα βλέπουμε ότι υπάρχει μια εμφανέστατη ανάγκη των καταναλωτών για προϊόντα τα οποία συμβάλλουν σε έναν πιο υγιεινό και ολοκληρωμένο τρόπο ζωής. Δεν πρόκειται για μια παροδική τάση. Αντίθετα, είναι κάτι το οποίο έχει έρθει για να μείνει. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι μέσα στην ημέρα, εκτός από το να απολαμβάνουν στιγμές με την οικογένειά τους γύρω από ένα τραπέζι, μια συνήθεια με την οποία είναι άρρηκτα δεμένη για πολλά χρόνια η Coca-Cola, θέλουν να καλύψουν και άλλες ανάγκες, οι οποίες διαφέρουν ανάλογα και με την ηλικία. Η Coca-Cola γενικά πιστεύει πολύ σε αυτό που αποκαλούμε «diversity», και αυτό δεν αφορά μόνο στις γυναίκες. Μπορεί να αφορά σε διαφορετικές εθνικότητες, πεποιθήσεις, κουλτούρα και τρόπο ζωής.

Η Coca-Cola, προεκτείνοντας την παραπάνω στρατηγική, «κατέβηκε» στο Νταβός με κεντρικό σύνθημα «World Without Waste». Ποιες είναι οι βασικές ενέργειες στις οποίες προχωρά για να κάνει πράξη αυτό το σύνθημα;

Ο CEO της Coca-Cola James Quincey ανακοίνωσε στο Νταβός το όραμα της εταιρείας για έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα, κάτι το οποίο πάει χέρι-χέρι με το κομμάτι της καινοτομίας και της ανάγκης να απαντάμε στις νέες ανάγκες των ανθρώπων. Θέλουμε να βοηθήσουμε στο πολύ μεγάλο θέμα της ρύπανσης του πλανήτη μέσα από μια στρατηγική που εστιάζει στο σχεδιασμό συσκευασιών ακόμα πιο φιλικών προς το περιβάλλον, όπως για παράδειγμα οι συσκευασίες μας να περιέχουν 50% ανακυκλωμένο υλικό. Επίσης, για καθεμία συσκευασία που βγάζουμε στην αγορά να συλλέγουμε και να ανακυκλώνουμε άλλη μία μέχρι το 2030. Σ’ αυτά πρέπει να προσθέσουμε συνέργειες και δράσεις με τις οποίες επιδιώκουμε να επηρεάσουμε τη συμπεριφορά των τοπικών κοινωνιών, ώστε να ενισχυθεί ο ρυθμός ανακύκλωσης. Το πρόβλημα, άλλωστε, ξεκινά από κάθε σπίτι, από κάθε γειτονιά, από τον καθένα μας. Θέλουμε να βοηθήσουμε σε μια αλλαγή συμπεριφοράς και νοοτροπίας. Είμαι περήφανη που κάναμε τη Θεσσαλονίκη την πρώτη πόλη με προοπτική μηδενικών απορριμμάτων στην Ελλάδα και το πρόγραμμα «Zero Waste Future» παγκόσμιο case study για την Coca-Cola.

Πώς νιώθεις που άρχισε από την Ελλάδα, και συγκεκριμένα από τη Θεσσαλονίκη, το πρόγραμμα «Zero Waste Future», το οποίο στοχεύει στο να εκμηδενίσει τα απορρίμματα στις πόλεις; Γιατί έγινε αυτή η επιλογή και πόσο δύσκολο ήταν να ξεκινήσει μια τέτοια πρωτοβουλία;

Eίναι ένα πρόγραμμα για το οποίο προσωπικά νιώθω πολύ περήφανη. Εμπνευστήκαμε το πρόγραμμα «Zero Waste Future» και επιλέξαμε τη Θεσσαλονίκη για να ξεκινήσουμε από την Ελλάδα. Η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη πόλη με προοπτική μηδενικών απορριμμάτων για την Coca-Cola σε όλο τον κόσμο. Σ’ αυτό το ταξίδι πολύτιμοι συνταξιδιώτες είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, που αγκάλιασε με ενθουσιασμό την πρωτοβουλία μας, και στρατηγικοί συνεργάτες μας όπως η Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και η ομάδα «The New Raw», δύο Έλληνες αρχιτέκτονες οι οποίοι μέσα από την τεχνολογία της τρισδιάστατης εκτύπωσης μετατρέπουν το ανακυκλωμένο πλαστικό σε έπιπλα για τη διακόσμηση του αστικού χώρου. Θέλω να πω ότι με τη δημοτική Αρχή της πόλης μάς συνδέει το ίδιο όραμα, ενώ πρέπει να τονίσω ότι η Θεσσαλονίκη έχει μέσο όρο ανακύκλωσης μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της Ελλάδας.

Είναι σημαντικό μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες να καταλάβουμε όλοι την αξία της κυκλικής οικονομίας και της ανακύκλωσης. Δεν υπάρχουν σκουπίδια και απορρίμματα, αλλά υλικά που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και να αποκτήσουν δεύτερη ζωή.

Φέτος η Coca-Cola συμπληρώνει 50 χρόνια στην Ελλάδα. Είναι ορόσημο η φετινή χρονιά και πόσο σημαντική είναι η ελληνική αγορά για εσάς;

Σίγουρα το 2019 είναι μια χρονιά-ορόσημο. Η Coca-Cola κλείνει 50 χρόνια στην Ελλάδα, η Coca-Cola Τρία Έψιλον, ο εμφιαλωτής μας, κλείνει 50 χρόνια από την εμφιάλωση του πρώτου μπουκαλιού τον Αύγουστο του 1969 και, ταυτόχρονα, η The Coca-Cola Company κλείνει 100 χρόνια παρουσίας στην Ευρώπη. Θέλουμε να περάσουμε μαζί με τον εμφιαλωτή μας, την Coca-Cola Τρία Έψιλον, το μήνυμα ότι όλα αυτά τα χρόνια είμαστε μέρος της ελληνικής οικονομίας, αναπτυσσόμαστε μαζί, συμβάλλουμε στην ενίσχυση της κοινωνίας. Σ’ αυτή ειδικά τη φάση ευελπιστούμε η χώρα να γυρίσει σελίδα και να αρχίσει η πραγματική ανάπτυξη. Και θέλουμε να είμαστε μέρος αυτής της καινούργιας σελίδας για την Ελλάδα. Το 2019 είναι ορόσημο και για τα επόμενα 50 χρόνια της Coca-Cola στην Ελλάδα.

 

Το απόσπασμα αφορά σε συνέντευξη που παραχώρησε η Λίλιαν Νεκταρίου στο περιοδικό FORTUNE και μπορείτε να τη βρείτε εδώ.