H Λίλιαν Νεκταρίου, Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Ελλάς για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, μάς εξηγεί τη σπουδαιότητα που έχουν οι συνεργασίες στη φιλοσοφία της Coca-Cola και τονίζει πώς η ομαδική δουλειά και η παραγωγή νέων ιδεών μέσα από τις υγιείς συνεργασίες μπορεί να οδηγήσει στην καινοτομία και να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ένας από τους τομείς στους οποίους δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα η Λίλιαν Νεκταρίου, από τη στιγμή που ανέλαβε τη γενική διεύθυνση της Coca-Cola Ελλάς για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, τον περασμένο Νοέμβριο, είναι οι συνεργασίες.

«Η Coca-Colа είναι μία εταιρεία που εδώ και 133 χρόνια περίπου στον κόσμο και 50 στην Ελλάδα λειτουργεί με υπευθυνότητα και σεβασμό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Προς αυτήν την κατεύθυνση έχουμε καταφέρει πολλά. Χρειάζεται όμως να κάνουμε περισσότερα για να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο πλανήτης. Δεν μπορούμε όμως να τα καταφέρουμε μόνοι μας. Πιστεύω στις συνεργασίες και τις θεωρώ το κλειδί για να καταφέρουμε περισσότερα και να κάνουμε τη διαφορά», μας είπε η ίδια.

Η Λίλιαν- η οποία βρίσκεται στην ομάδα της Coca-Cola από το 2006, έχοντας περάσει από διαφορετικές θέσεις ευθύνης, από το εμπορικό τμήμα και το τμήμα business intelligence, μέχρι τον στρατηγικό σχεδιασμό και την ανάλυση των καταναλωτικών τάσεων- όχι μόνο υιοθετεί αυτήν την προσέγγιση και εσωτερικά της εταιρείας, αλλά δεν παραλείπει να τονίσει τη σημασία του να υιοθετήσουν αυτή τη φιλοσοφία όλες οι επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν βιώσιμες τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούνται.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Υγιείς και βιώσιμες κοινωνίες σημαίνει υγιείς και βιώσιμες επιχειρήσεις. Γιατί δεν είναι δυνατόν να προοδεύσει μία επιχείρηση, αν δεν προοδεύσουν ταυτόχρονα και οι άνθρωποι που βρίσκονται γύρω της».

Αυτές  οι επισημάνσεις έχουν μία πρόσθετη βαρύτητα στην Ελλάδα, αν αναλογιστεί κανείς την οικονομική κρίση στην οποία η χώρα βρίσκεται τα τελευταία χρόνια και τον αγώνα της να ανακάμψει. Η Λίλιαν σημειώνει επίσης ότι «Πολλές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια, ακόμη υπάρχουν, ιδιαίτερα για εμάς που θέλουμε να συμμετέχουμε στην προσπάθεια να σταθεί η χώρα και πάλι ξανά στα πόδια της και να κάνουμε τις ζωές των ανθρώπων, εδώ στην Ελλάδα, καλύτερες. Για να το καταφέρουμε αυτό χρειαζόμαστε να σκεφτόμαστε διαφορετικά, να ανοίγουμε δρόμους μπροστά. Χρειαζόμαστε forward thinking».

Aς δούμε όμως πιο συγκεκριμένα ποιες είναι οι προτεραιότητες της Coca-Cola για την Ελλάδα».

Ε: Λίλιαν τι εννοείς όταν μιλάς για  forward thinking;

Α: «Όταν μιλούμε για προκλήσεις, συνήθως αναφερόμαστε στο παρελθόν και στο παρόν, σπάνια έχουμε χρόνο να σκεφτούμε και να μιλήσουμε για το μέλλον. Όμως, δεν υπάρχει πια περιθώριο στις επιχειρήσεις να σκέφτονται με αυτόν τον τρόπο. Ζούμε σε καιρούς στους οποίους ένας οργανισμός μόνος του, ένας θεσμικός φορέας, μία κυβέρνηση ή ένα άτομο μόνο του δεν μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Μπορούμε να επιτύχουμε περισσότερα και καλύτερα αποτελέσματα, αν συνεργαστούμε επάνω σε μία κοινή και ανοιχτή ατζέντα στην οποία συμμετέχουν και συνεισφέρουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, από εταιρείες, όπως η Coca-Cola, μέχρι κυβερνήσεις, τοπικές αυτοδιοικήσεις, ΜΚΟ και βέβαια την κοινωνία των πολιτών και τους καταναλωτές.

Για μένα το ζητούμενο και η προτεραιότητά μου είναι να δουλέψουμε όλοι μαζί πάνω σε ένα κοινό στόχο. Αισθάνομαι περήφανη και ενθουσιασμένη, γιατί από τη θέση που βρίσκομαι σήμερα έχω μία εξαιρετική ευκαιρία να ηγηθώ μίας νεανικής και δυναμικής ομάδας που πιστεύει στον κοινό σκοπό και βάζει τον καλύτερο της εαυτό για να γίνει το όραμά μας πράξη. Το όραμά μας είναι αυτό που παρακινεί τον καθένα και την καθεμία στην ελληνική ομάδα, είναι εκείνο που μας ενώνει και μας δίνει δύναμη».

Ε: Ποιο είναι λοιπόν το όραμά της ομάδας σου και η νέα σας στρατηγική;

Α: «Θέλουμε να προσφέρουμε στους Έλληνες καταναλωτές νέα, καινοτομικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις διαφορετικές κάθε φορά ανάγκες τους και στο lifestyle τους, κάθε στιγμή της ζωής τους και ταυτόχρονα να συνεχίζουν να έχουν υπέροχη γεύση. Παράλληλα, θέλουμε να δημιουργήσουμε πρόσθετη αξία σε όλους εκείνους που έρχονται σε επαφή μαζί μας, στους δικούς μας ανθρώπους πρώτα απ’ όλα, στους συνεργάτες μας, στους προμηθευτές μας, αλλά και στις οικογένειές τους, σε όλους εκείνους που μας βάζουν καθημερινά στο τραπέζι τους και σε κάθε κοινωνία, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας στην οποία βρισκόμαστε. Αυτό είναι εκείνο που μας εμπνέει και μας κάνει να θέλουμε κάθε μέρα να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό για να το επιτύχουμε. Η Coca-Cola είναι μία εταιρεία 133 ετών που παραμένει πάντα νέα και αυτό γιατί που μπορεί να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε γενιάς πελατών της.

Σήμερα, εξελισσόμαστε σε μία Тоtal Beverage εταιρεία, δηλαδή μία εταιρεία που προσφέρει στους ανθρώπους κάθε είδους δροσιστικό ποτό που χρειάζονται, πέρα από τα αγαπημένα αναψυκτικά που όλοι γνωρίζουμε. Με επίκεντρο την καινοτομία, μπαίνουμε λοιπόν σε νέες κατηγορίες ποτών και δημιουργούμε νέες μάρκες, παρουσιάζουμε περισσότερα βιολογικά ή φυτικής προέλευσης προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα μειώνουμε τη ζάχαρη, ανταποκρινόμενοι σε αυτά που ο ίδιος ο κόσμος μας ζητάει. Αυτή η στρατηγική επιλογή μας επιτρέπει να ακολουθήσουμε μία πορεία υπεύθυνης και βιώσιμης ανάπτυξης».

Ε: Ποιος ο ρόλος της Ελλάδας σε αυτή τη νέα στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας;

Α: Ήδη βρίσκονται στη διάθεση των καταναλωτών πέντε διαφορετικές επιλογές Coca-Cola, τέσσερις εκ των οποίων είναι με μηδενικές θερμίδες. Ταυτόχρονα, όλες οι μάρκες των αναψυκτικών μας, και μαζί με αυτές η Fanta και η Sprite προσφέρουν στους καταναλωτές επιλογές χαμηλών ή καθόλου θερμίδων, ενώ συνολικά, τα τελευταία 10 χρόνια η Coca-Cola στην Ελλάδα μείωσε το μέσο όρο των θερμίδων στα αναψυκτικά της κατά σχεδόν 20%.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε ότι η Coca-Cola, χωρίς θερμίδες και με γλυκαντικές ουσίες από το φυτό στέβια, ξεκίνησε για πρώτη φορά την πορεία της από εδώ, από την Ελλάδα και την Κύπρο. Η Coca-Cola Στέβια αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η νέα επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας έχει στόχο να δημιουργήσει εξατομικευμένα, πελατοκεντρικά brands που να βοηθούν τους καταναλωτές να περιορίζουν τη ζάχαρη στην καθημερινή διατροφή τους, με ποτά με λίγες ή καθόλου θερμίδες, που ταυτόχρονα διατηρούν την εξαιρετική γεύση τους.

Η Ελλάδα και η Κύπρος ήταν οι πρώτες χώρες που παρουσιάσαμε, πριν από λίγους μήνες το νέο αναψυκτικό μας χωρίς ζάχαρη, το οποίο παράγεται και εμφιαλώνεται εδώ από τον συνεργάτη μας  Coca-Cola Τρία Έψιλον και, μέχρι στιγμής, έχει τύχει εξαιρετικής υποδοχής από τους Έλληνες και Κυπρίους καταναλωτές. Είμαστε όλοι πολύ περήφανοι γι’ αυτήν την πρωτιά και για το ότι σήμερα, αυτό το αναψυκτικό βρίσκεται στο τραπέζι χιλιάδων καταναλωτών και σε άλλες χώρες.

Για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα δουλέψαμε ομαδικά στο κομμάτι της προιοντικής καινοτομίας με τον εμφιαλωτή μας στην Ελλάδα, Coca-Cola Τρία Έψιλον, αλλά και με τη θερμή υποστήριξη του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της Coca-Cola στην Ατλάντα των Η.Π.Α. Σκεφθήκαμε out of the box,  σαν επιχειρηματίες, και αναζητήσαμε την πιο καινοτομική λύση. Γιατί όταν μιλάς για καινοτομία, θα πρέπει στ’ αλήθεια να φτάνεις στην καρδιά αυτού που ζητάνε οι καταναλωτές και αυτό είναι λιγότερη ζάχαρη και θερμίδες και περισσότερη γεύση. Αυτό και κάναμε».

Ε: Ο άλλος στρατηγικός σας στόχος είναι να είστε ένας ενεργός, κοινωνικός εταίρος και να προσφέρετε στις κοινωνίες στις οποίες βρίσκεστε ευκαιρίες για να προοδεύσουν. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα γι’ αυτό;

Α: «Στο πλαίσιο της υπεύθυνης ανάπτυξής μας, έχουμε αποφασίσει προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε τα θέματα που απασχολούν πρωτίστως τους ανθρώπους και τις κοινωνίες στις οποίες ζουν και εργάζονται, εκείνα που τους εμποδίζουν να προχωρήσουν. Για α κάνουμε τις ζωές τους καλύτερες, δεν αρκεί να κάνουμε αναψυκτικά, χρειάζεται να κάνουμε τη διαφορά. Αυτός είναι ο ρόλος ευθύνης που έχουμε αναλάβει. Για ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Καθίσαμε λοιπόν και σκεφθήκαμε ποια είναι τα προβλήματα εκείνα που ανησυχούν περισσότερους ανθρώπους στον κόσμο και τα ομογενοποιήσαμε  για να δώσουμε λύσεις σε τρεις κρίσιμους τομείς: α) Τι μπορούμε να κάνουμε για τα πλαστικά που πνίγουν τον πλανήτη μας; β) Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε περισσότερο ορθολογικά το πιο πολύτιμο αγαθό μας, το νερό, το οποίο βρίσκεται σε έλλειψη σε πολλά σημεία αυτού του πλανήτη; γ) Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε εκείνους και εκείνες που αγωνίζονται καθημερινά να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να τα καταφέρουν να αναδείξουν τις δυνατότητές τους και να προοδεύσουν και ειδικότερα τους νέους ανθρώπους και τις γυναίκες;

Ειδικά στην Ελλάδα, θέλουμε να συνεισφέρουμε και σε έναν άλλο κρίσιμο για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας τομέα, τον τουρισμό. Για μένα ηγεσία δεν σημαίνει καθόλου να ακολουθείς έναν μοναχικό και προσωπικό δρόμο, αλλά να μοιράζεσαι ένα ταξίδι που το χαίρονται όλοι. Με αυτόν τον συλλογισμό, υλοποιούμε πολλά και διαφορετικά προγράμματα. Ένα από αυτά είναι το πρόγραμμα ReGeneration στο οποίο είμαστε περήφανοι συνεργάτες. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που δημιούργησαν οι Global Shapers Athens Hub, απευθύνεται σε αποφοίτους πανεπιστημίων που ενδιαφέρονται και στόχο έχει να ενισχύσει τις δεξιότητές τους, μέσα από την εκπαίδευση και την καθοδήγηση, ώστε να έχουν περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας. Θέλουμε, με αυτό το πρόγραμμα, να εξοπλίσουμε τη νέα γενιά τα εφόδια εκείνα που χρειάζονται, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο εργασιακό περιβάλλον.

Ένα άλλο τέτοιο πρόγραμμα που ταιριάζει απόλυτα με το DNA της Coca-Cola είναι το πρόγραμμα Youth Empowered, στο οποίο έχουν συμμετάσχει χιλιάδες νέοι Έλληνες και Ελληνίδες μέχρι σήμερα, αλλά και το πρόγραμμα για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας που υλοποιούμε σε συνεργασία με την ΜΚΟ MeXoXo, σε πολλά σημεία της Ελλάδας.

Ταυτόχρονα, εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια, ξεκινήσαμε, σε συνεργασία με τους εμφιαλωτές μας στην Ελλάδα, Coca-Cola Τρία Έψιλον, και σε συνεργασία με τη Global Water Partnership Mediterranean την πρωτοβουλία  «Αποστολή Νερό». Το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό» έχει στόχο, την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στη χώρας μας, σε περιοχές της Ελλάδας που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα και συνεχίζεται, με επιτυχία, μέχρι σήμερα.

Κράτησα για το τέλος το μεγαλύτερο και περισσότερο φιλόδοξο, αλλά απολύτως εφικτό σχέδιό μας, το Zero Waste Future, ένα σχέδιο που δημιουργήσουμε όλοι εμείς στην ελληνική ομάδα. Mε οδηγό τη δέσμευσή μας για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα», εμπνευστήκαμε από την Ελλάδα και τους Έλληνες και δημιουργήσαμε ένα μοναδικό πρόγραμμα για ένα μέλλον χωρίς απορρίμματα. Το πρόγραμμα «Zero Waste Future» είναι το δικό μας, ελληνικό αποτύπωμα στο παγκόσμιο κίνημα που θέλει να δημιουργήσει η Coca-Cola και ένας από τους βασικούς πυλώνες της καμπάνιας #NeverSettle που παρουσιάσαμε πρόσφατα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πολλές, καινοτομικές δράσεις σε όλη την Ελλάδα, όπως την πρωτοβουλία Zero Waste Cities που έχει ξεκινήσει ήδη από πέρσι στη Θεσσαλονίκη, τις Zero Waste Beaches κα. Μάλιστα, θα είδατε ότι πρόσφατα καθαρίσαμε, με τη βοήθεια εθελοντών και της τοπικής κοινωνίας, μία εμβληματική για τον ελληνικό τουρισμό παραλία, τον Μύρτο, στη Κεφαλονιά.

Έχουμε καταφέρει πολλά. Χρειάζεται όμως να κάνουμε περισσότερα.

Αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε μόνο μέσα από τις συνεργασίες, την επένδυση στους ανθρώπους και τη δημιουργία ενός οράματος που τους αφορά όλους και όλες. Μόνο με την κοινή, συλλογική προσπάθεια μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο βλέπω τα πράγματα, αλλά και τον εαυτό μου, τον δικό μου ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια. Γιατί μέσα από αυτήν την όμορφη διαδρομή γνωρίζω καλύτερα τους άλλους, τους συνεπιβάτες μου αλλά και τον ίδιο μου τον εαυτό».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο CEO Magazine, εδώ