κα Νεκταρίου, η Coca-Cola παρουσίασε πρόσφατα το καινούριο στρατηγικό της όραμα, για τα επόμενα χρόνια. Πρόκειται για ένα νέο σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της Μάρκας. Τι οδήγησε σε αυτήν τη μεγάλη στροφή;

Οι καταναλωτές μας είναι εκείνοι που μας δείχνουν τον δρόμο, οι νέες ανάγκες και συνήθειές τους, ο τρόπος με τον οποίο βλέπουν τον κόσμο και το μέλλον. Ο κόσμος αλλάζει, το ίδιο και εμείς. Αφουγκραζόμαστε, εξελισσόμαστε και παραμένουμε νέοι, παρά τα 132 χρόνια ιστορίας μας.

Όταν ο Τζον Πέμπερτον δημιούργησε τη μυστική συνταγή της Coca-Cola, δεν φανταζόταν πόσο μακριά θα έφτανε η καινοτομία του, πόσο έχουμε μεγαλώσει μέχρι σήμερα, πόσα έχουμε πετύχει. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αγάπησαν τη μοναδική γεύση της Coca-Cola, αγκάλιασαν τα προϊόντα μας και αγάπησαν τα brands μας. Αυτή η αγάπη, μάς οδήγησε ψηλά στις προτιμήσεις τους και τους ευχαριστούμε γι’ αυτό.

Σήμερα, καλούμαστε να διαχειριστούμε αυτή τη μεγάλη κληρονομιά, σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, ώστε να συνεχίσουμε να πρωταγωνιστούμε στην καρδιά των καταναλωτών και τα επόμενα 132 χρόνια και ακόμα περισσότερο.

Με τη νέα στρατηγική μας, μεταμορφωνόμαστε σε μία Total Beverage Company, μπαίνουμε στη νέα εποχή μας, εξελίσσουμε τα γνωστά μας αναψυκτικά που οι καταναλωτές αγαπούν τόσα χρόνια και επεκτεινόμαστε σε νέες κατηγορίες, δίνοντάς τους περισσότερες επιλογές και προϊόντα για όλες τις στιγμές της ημέρας και όλες τις ηλικίες.

Καινοτομούμε και αναπτυσσόμαστε λοιπόν. Στο ταξίδι μας αυτό, ο οδικός μας χάρτης μάς οδηγεί σε έναν μονόδρομο: την ανάπτυξη με σεβασμό στον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον, τη μεγάλη ευθύνη για το κοινό αύριο που θέλουμε να δημιουργήσουμε, τη δέσμευσή μας για έναν διαφορετικό, έναν καλύτερο κόσμο.

Αυτός είναι ο δικός μας δρόμος μπροστά. Οur Way Forward.

Τι είναι αυτό που βλέπετε να ζητούν οι καταναλωτές;

Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον έναν πιο φυσικό και υγιεινό τρόπο ζωής, επιθυμούν την επιστροφή στην απλότητα, θέλουν να μοιράζονται τις στιγμές τους,  είναι πιο ευαισθητοποιημένοι για την προστασία του περιβάλλοντος, αναζητούν προϊόντα που έχουν παραχθεί με βιολογικό τρόπο ή προϊόντα που προσθέτουν αξία στις κοινωνίες που δραστηριοποιούνται. Έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση της μοναδικότητας και πιο δυνατή φωνή από ποτέ. Χρησιμοποιούν την τεχνολογία και αλλάζουν τους κανόνες. Περιμένουν από τα brands να τους ακούν, να τους ακολουθούν να προσαρμόζονται σε αυτά που θέλουν. Αν λοιπόν οι καταναλωτές μας είναι εκεί, πρέπει να είμαστε και εμείς εκεί μαζί τους.

Σήμερα λοιπόν, χρειαζόμαστε μια εμπνευσμένη συνταγή ξανά, που θα μας οδηγήσει σε νέες επιτυχίες και ορόσημα. Αυτή η συνταγή όμως δεν αφορά πια σε ένα μόνο προϊόν ή σε ένα μόνο brand.

Γι’ αυτό και το στρατηγικό μας όραμα είναι να προσφέρουμε όλο και περισσότερες επιλογές, να είμαστε η εταιρία που προσφέρει προϊόντα για όλη τη διάρκεια της ημέρας, για όλες τις ηλικίες, για όλα τα στάδια της ζωής τους.

Για να το πετύχουμε, επενδύουμε σημαντικά στην έρευνα και καινοτομία, αλλά και στην αλλαγή της κουλτούρας και του τρόπου σκέψης μας. Συνδυάζουμε τις υπάρχουσες αρετές μας με την ταχύτητα, την ευελιξία και το πάθος μιας start-up.

Στην Coca-Cola ακούμε προσεκτικά. Εξελίσσουμε τα αναψυκτικά μας,  μειώνοντας θερμίδες και ζάχαρη, προσαρμόζουμε τις συσκευασίες μας, αξιοποιούμε την τεχνολογία, αναπτυσσόμαστε σε νέες κατηγορίες, βρισκόμαστε εκεί που μας ζητούν και μας έχουν ανάγκη.

Μόνο έτσι μπορούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τα προϊόντα που, τόσα χρόνια όλοι ξέρουν και αγαπούν.

Η «παραδοσιακή» και αγαπημένη Coca-Cola τι βαρύτητα θα έχει στη νέα στρατηγική σας;

Η Coca-Cola παραμένει πάντα η ναυαρχίδα μας. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο CEO James Quincey «H εταιρεία Coca-Cola έχει μεγαλώσει περισσότερο από το brand Coca-Cola. To brand Coca-Cola θα είναι πάντα η καρδιά της εταιρείας μας, αλλά η εταιρεία πλέον πετάει ψηλότερα από το brand».

Ο James Quincey χρησιμοποιεί συχνά στις συνεντεύξεις του δύο εκφράσεις: «doing things right» και «disciplined growth». Πώς εντάσσονται αυτές οι εκφράσεις στη στρατηγική της Coca-Cola; Тι θέλετε να μας πείτε;

Θέλουμε να πούμε ότι μας ενδιαφέρει να αναπτυσσόμαστε υπεύθυνα και να δημιουργούμε αξία, σε όποια κοινωνία και αν δραστηριοποιούμαστε, για το κοινό μέλλον που οραματιζόμαστε.

Θέλουμε να πούμε ότι στόχος μας είναι να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά και να είμαστε χρήσιμοι στους γύρω μας, να επηρεάζουμε θετικά τις ζωές των ανθρώπων και να προστατεύουμε τον πλανήτη που όλοι μοιραζόμαστε και να διαφυλάξουμε τους πολύτιμους πόρους του για τις επόμενες γενιές.

Με επίκεντρο τον άνθρωπο, προσφέρουμε προϊόντα που καλύπτουν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της νέας γενιάς καταναλωτών, κάνοντας ταυτόχρονα την απαραίτητη αλλαγή οπτικής στον τρόπο της σκέψης μας, αλλά και της κουλτούρας μας. Έχουμε πιο γρήγορα αντανακλαστικά, είμαστε πιο ευέλικτοι, αγκαλιάζουμε την καινοτομία και τις φρέσκιες ιδέες, απ΄ όπου και εάν αυτές προέρχονται.

Δοκιμάζουμε, μαθαίνουμε, ανοίγουμε δρόμους μπροστά.

Η ανάπτυξη που εμείς οραματιζόμαστε συμβαδίζει στην πράξη με την υπευθυνότητα, τη διάθεση συνεργασίας, τη φροντίδα για την κοινωνία και το περιβάλλον. Η πραγματική ευκαιρία για εμάς, είναι η δική μας ανάπτυξη να δημιουργεί ευκαιρίες και για τους γύρω μας. Γιατί όσο περισσότερους αγκαλιάζουμε με το όραμά μας, τόσο πιο βαθιά γίνεται η σχέση μας.

Αυτό  θέλουμε να κάνουμε και στη δική μας χώρα.

Στην Ελλάδα, η Coca-Cola μετρά ήδη πολλές, παγκόσμιες επιτυχίες και παρουσιάζει ένα πολύ σημαντικό τοπικό κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα. Πώς θα συνεχίσετε τα επόμενα χρόνια;

Η Coca-Cola είναι στην Ελλάδα σχεδόν 50 χρόνια. Είμαστε μέρος αυτής της κοινωνίας, αναπτυσσόμαστε μαζί, μοιραζόμαστε τις χαρές και τις λύπες, τις επιτυχίες και τις δοκιμασίες της. Η ιστορία μας στην Ελλάδα είναι μία ιστορία φτιαγμένη από τις ιστορίες των ανθρώπων μας, των συνεργατών μας και όλων εκείνων που μας βάζουν στο καθημερινό τους τραπέζι, στην παρέα τους. Αυτή την επιλογή τους, εμείς την τιμούμε, από τη μία πλευρά αναπτύσσοντας προϊόντα και πρωτοβουλίες εμπνευσμένα από την Ελλάδα, μόνον για την Ελλάδα και από την άλλη δημιουργώντας πρόσθετη αξία στη χώρα και τους ανθρώπους της.  Με αυτό το σκεπτικό, η Coca-Cola στην Ελλάδα θα δώσει έμφαση σε 3 τομείς δράσεων: α) το περιβάλλον β) τις γυναίκες και γ) τους νέους.

Με οδηγό μας το όραμά μας για έναν πλανήτη χωρίς απορρίμματα, θα επικεντρωθούμε στην παγκόσμια δέσμευση της Coca-Cola για κάθε συσκευασία που προωθεί στην αγορά, να συλλέγει και να ανακυκλώνει άλλη μία, μέχρι το 2030. Επιπρόσθετα, στοχεύουμε, οι συσκευασίες των προϊόντων μας να προέρχονται κατά μέσο όρο, από 50% ανακυκλωμένη ύλη, ενώ επενδύουμε στην ενίσχυση των υποδομών, στις τοπικές κοινωνίες, ώστε η ανακύκλωση να είναι προσβάσιμη σε όλους.

Με το ίδιο σκεπτικό και έχοντας αναλάβει την παγκόσμια δέσμευση να επιστρέψουμε στη φύση και στις τοπικές κοινότητες το 100% του νερού που χρειάζεται για την παραγωγή των προϊόντων μας, μέχρι το 2020, έχουμε ήδη  ξεπεράσει το στόχο μας,  4 χρόνια νωρίτερα, επιστρέφοντας το 115%. Στην Ελλάδα, υλοποιούμε, με επιτυχία, εδώ και πολλά χρόνια, το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό», που έχει συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση του φαινομένου της λειψυδρίας, σε 32 ελληνικά νησιά.

Τέλος, από το 2015, μέχρι σήμερα, 4000 νέοι έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα που έχουμε δημιουργήσει εμείς, όπως οι Σχολές Επιχειρηματικότητας, το Youth Empowered, το πρόγραμμα αμειβόμενης απασχόλησης ReGeneration μια πρωτοβουλία των Global Shapers Athens Hub που υποστηρίζεται ενεργά, μεταξύ άλλων, από τo  Ίδρυμα της Coca-Cola (Τhe Coca-Cola Foundation) και την Coca-Cola, το Counting Stars και άλλα, τα οποία σκοπεύουμε να συνεχίσουμε, με συνέπεια και τα επόμενα χρόνια.