Τον τελευταίο χρόνο, εταιρείες και κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν δεσμευθεί δημοσίως να περιορίσουν τα πλαστικά απορρίμματα και να έχουν έναν περισσότερο ενεργό ρόλο στη μάχη ενάντια στη ρύπανση του πλανήτη - από απαγορεύσεις στα πλαστικά καλαμάκια και στις πλαστικές σακούλες, μέχρι  εξαγγελίες σε μεγάλη κλίμακα για μείωση, επανάχρηση, ανακύκλωση του πλαστικού και άλλα.

Τώρα, η WWF (World Wildlife Fund) ξεκινά ένα νέο μοντέλο συνεργασίας, με στόχο να βοηθήσει τους οργανισμούς να μετατρέψουν τις φιλοδοξίες και τις υποσχέσεις τους σε αποτελεσματικές και μετρήσιμες δράσεις. Η πλατφόρμα ReSource: Plastic φέρνει κοντά εταιρείες που πρωταγωνιστούν στις διεθνείς αγορές - συμπεριλαμβανομένης της Coca-Cola - και ΜΚΟ προκειμένου να συνεργαστούν για να υλοποιήσουν  προγράμματα και να βρουν βιώσιμες λύσεις για τη διατήρηση πλαστικού εντός της προμηθευτικής και παραγωγικής αλυσίδας και μακριά από το περιβάλλον.

«Ενώ οι φιλόδοξες δεσμεύσεις είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για κάθε επιτυχημένο εγχείρημα, γνωρίζουμε ότι κανένα άτομο, οργάνωση, εταιρεία ή κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνη της το πρόβλημα των πλαστικών απορριμμάτων στη ρίζα του», δήλωσε η Sheila Bonini, SVP, Pivate Sector Εngagement WWF. «Όσον αφορά στον ιδιωτικό τομέα, οι δεσμεύσεις οδηγούν τις εταιρείες προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά για να εκπληρώσουν αυτές τις δεσμεύσεις, χρειάζονται έναν χάρτη πορείας, για να πλοηγηθούν στο πρόβλημα  του σπασμένου κύκλου του πλαστικού, ένα περιβάλλον συνεργασίας που να ευνοεί την καινοτομία και τον καθορισμό φιλόδοξων στόχων, αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία για να κάνουν τα οράματά τους πραγματικότητα»

Υπό την ηγεσία και τον συντονισμό της WWF, η πλατφόρμα ReSource προσφέρει βήμα-βήμα οδηγίες, βέλτιστες πρακτικές και εργαλεία, συμπεριλαμβανομένου και ενός συστήματος μέτρησης για την ποσοτικοποίηση της μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων. Με την πρωτοβουλία του αυτή, η WWF ελπίζει, εν τέλει, να εμπνεύσει και να κινητοποιήσει σε δράση διάφορους τομείς της βιομηχανίας και αλυσίδες εφοδιασμού, ώστε να αντιμετωπίσει την παραγωγή του πλαστικού, την κατανάλωση, τη διαχείριση πλαστικών απορριμμάτων και την ανακύκλωσή τους, ως ένα και ενιαίο σύστημα.

«Η πλατφόρμα ReSource έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει τις απολύτως συγκεκριμένες αλλαγές που θα οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα και κατά συνέπεια στη μείωση του αποτυπώματος της πλαστικής ρύπανσης των εταιρειών.», δήλωσε ο Nik Sekhran, Chief Conservation Officer World Wildlife Fund. «Για να πλησιάσουμε ακόμη περισσότερο τον στόχο μας και να μην έχουμε πια καθόλου πλαστικό στη φύση, δεν θα κάνουμε τίποτα λιγότερο από το να μεταμορφώσουμε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Με τη ReSource, οι επιχειρήσεις έχουν τώρα πρόσβαση σε πιο προηγμένα εργαλεία για να μεγιστοποιήσουν, να μετρήσουν και να πολλαπλασιάσουν τους στόχους που προκύπτουν από τις  δεσμεύσεις τους και να τις κάνουν πραγματικότητα.».

Η Keurig Dr Pepper, η McDonald's, η Procter & Gamble, η Starbucks και η Tetra Pak ακολούθησαν την Coca-Cola σε αυτό το εγχείρημα και έγιναν τα κυριότερα μέλη αυτής της πλατφόρμας. Το Ίδρυμα Ellen MacArthur (EMF) και η Ocean Conservancy θα συνεπικουρήσουν τη ReSource, ως συνεργάτες σε θέματα δημιουργίας και αξιοποίησης περισσότερων καινοτόμων ιδεών.

Η εμπλοκή της Coca-Cola σε αυτήν την πρωτοβουλία, εντάσσεται στο παγκόσμιο όραμά της «Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» (World Without Waste).

«Η επίλυση του προβλήματος των πλαστικών απορριμμάτων στον κόσμο απαιτεί συλλογική δράση, σε όλους τους τομείς και στην κοινωνία», δήλωσε ο Michael Goltzman, Αντιπρόεδρος παγκόσμιας πολιτικής για τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος και τον κοινωνικό αντίκτυπο, The Coca-Cola Company «Το 2018, παρουσιάσαμε το όραμά μας «Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» (World Without Waste), μία δηλαδή προσπάθεια, σε όλο το σύστημα της Coca-Cola στον κόσμο, να σχεδιάσουμε περισσότερες ανακυκλώσιμες συσκευασίες, να αυξήσουμε τη συλλογή και να συνεργαστούμε με κοινότητες, ΜΚΟ και ακόμη και με τους ανταγωνιστές μας για να μην καταλήγουν οι πλαστικές συσκευασίες στο περιβάλλον ως απορρίμματα. Μέσα από πλατφόρμες, όπως η πλατφόρμα ReSource της WWF, μπορούμε να μοιραστούμε τη γνώση, να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και ένα αποτελεσματικό πλαίσιο συνεργασίας, για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας».

Μια πρόσφατη έκθεση της WWF με τίτλο «Όχι πλαστικά στη φύση: Ένας πρακτικός οδηγός για ενεργοποίηση των εταιρειών» (No Plastic in Nature: A Practical Guide for Business Engagement) εξέτασε το εύρος και τα αίτια της κρίσης που έχουμε σήμερα με τα πλαστικά απορρίμματα και έθεσε έναν σαφή και ρεαλιστικό οδηγό για τις επιχειρήσεις για να ξεκινήσουν την «επανάσταση» ενάντια στο πλαστικό. Ο οδηγός αυτός ήταν η βάση και η αρχή για το σχεδιασμό της πλατφόρμας ReSource, μέρος της παγκόσμιας εκστρατείας «No Plastic in Nature» της WWF, για την προστασία των ωκεανών και της βιοποικιλότητας του πλανήτη, μέσω της αποτελεσματικής αντιμετώπισης των απορριμμάτων και της περιττής κατανάλωσης πλαστικών. Η πλατφόρμα ReSource θα παρακολουθεί και θα δημοσιοποιεί, σε ετήσια βάση, την πρόοδο στην προσπάθεια κάθε εταιρείας που συμμετέχει στην πλατφόρμα, αναφέροντας την ακριβή ποσότητα πλαστικών απορριμμάτων που κατάφεραν να αποτρέψουν και να μη φτάσει στη φύση .

«Όταν οι κορυφαίες εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους, για να βρουν ολοκληρωμένες λύσεις στο πρόβλημα των πλαστικών - μειώνοντας το δικό τους αποτύπωμα ρύπανσης από πλαστικά απορρίμματα, επηρεάζοντας τη δημόσια πολιτική και διαμορφώνοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών – τότε μπορεί να συμβεί πραγματική αλλαγή», κατέληξε ο Μπόνινι.